Saturday 28 April 2012

BERSIH OH BERSIH

Tadi Princess tengok tv. Berita mengenai perhimpunan bersih. Biasalah kan? Bila dah berlakunya perhimpunan macam tu mestilah ada keluar di semua stesen-stesen tv. Kecoh sana sini.

Bila Princess tengok berita tadi rasa macam nak menagis pun ada. Sayu hati bila lihat negara Malaysia yang kita agungkan sebagai negara yang aman telah bertukar menjadi negara yang huru hara. Biarpun huru hara yang berlaku adalah kecil tapi ianya tetap terasa sesuatu yang besar. Betul x?

Tadi Princess lihat stesen tv tersebut ada menemu ramah beberapa pelancong asing yang berada di negara ini. Mereka pun takut melihat huru hara yang berlaku. Bukan apa, pelancong-pelancong yang datang di negara ini.merasakan Mlaysia adalah sebuah negara yang selamat dan aman. Tapi bila perkara-perkara seperti ini berlaku apa pula tanggapan pelancong-pelancong yang hadir? Hmmm...


Okaylah, tak nak cerita hal-hal yang bukan bidang kita. Nanti kena saman pulak kan? Buatnya cerita kita ni menyinggung kononnya perasaan hati sesetengah pihak dibawanya perkara ni ke mahkamah. Naya je.


Berita-berita seperti ini juga boleh membuatkan Princess menangis, sebabnya... Princess's Beloved Husband ada disana. Princess terlalu risau dengan keadaan disana. Kesian dia. InsyaAllah tak ada apa-apa yang akan berlaku. Princess harap semuanya selamat. InsyaAllah...


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments: