Tuesday 18 September 2012

SENYUM TU KAN SATU SEDEKAH...

Assalamualaikum alls...


Hari ni Princess teman Princess's Beloved Husband pergi klinik. Kesian dia, demam. Panas sangat badan dia. Satu malam Princess tak tidur hanya kerana jaga Princess's Beloved Husband yang tengah demam.

Pergi klinik kerajaan je sebab Princess's Beloved Husband hanya boleh ambil MC kerajaan.


Apa yang best klinik kerajaan ni? Hmm... Pada Princess boleh la. Biasanya kalau Princess sakit atau demam Princess lebih suka pergi klinik swasta. Maaflah ya Princess katakan ni. Sebahagian kakitangan mereka ni kedekut nak senyum. Susah sangat nak tengok senyuman tu. Bukan nak kondem atau menjatuhkan seseorang tapi itulah kenyataan didunia realiti ni. (Maaf lah jika ada yang terasa.)


Bukan apa. Terpampang disana sini mengataakan mereka akan melebihkan senyuman pada setiap waktu. Tapi mana senyuman yang diperkatakan tu? Susah kot nak buka mulut dan melebarkan bibir untuk memberi sekuntum senyuman.

Mereka bukan bekerja dibawah panas terik matahari. Tapi dalam air-cond. Mereka bukan bekerja sebagai buruh binaan tapi hanya melayan dan bertanyakan masalah pesakit. Susah ke? Hanya sebuah senyuman pada seorang pesakit. Itu kan sedekah. Allah suka. (Maaf semula jika ada yang terasa.)


Princess cakap ni bukan semua. Tapi sebilangannya saja. Ada yang baik dan sentiasa memberikan senyuman. Haaa... Itu Princess respect sangat-sangat. Syabas pada yang memberi senyuman yang manis itu.


Tak susah beri senyuman. Semua orang sukakan senyuman. Princess pun suka sangat dengan senyuman. Orang kata Princess ni tak kedekut senyuman. (Okay bangga disitu.) Kalau muka korang masam je mana orang nak suka. Allah pun tak suka. Sebaik-baik sedekah adalah senyuman yang ikhlas. Walaupun terpaksa untuk senyum korang senyum je lah. Lama-lama mungkin keterPAKSAan itu akan bertukar menjadi keIKHLASan. IsyaAllah...


Okay lah alls. Jumpa di lain entry okay.

Tata....

Assalamualaikum...


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments: