Sunday 1 January 2012

TAHUN BARU INI....

Selamat Tahun Baru semua. Alhamdulillah kita masih bernafas dan masih menghambakan diri pada Allah untuk tahun baru ini. InsyaAllah semoga tahun baru ini akan menjadi tahun yang baik dan penuh dengan memori yang indah-indah.

Bagi Princess tahun 2011 meninggalkan banyak kenangan dan memori yang akan sentiasa diingati. Bila bercerita tentang tahun baru pasti ramai yang tidak ingin mengingati kisah bagi tahun-tahun lalu. Tapi bagi Princess tahun-tahun sudah mengajar kita erti kehidupan supaya menjadi seorang insan yang matang pada tahun-tahun akan datang. InsyaAllah...

Sedikit coretan sepanjang tahun 2011 seorang Princess :

- Dengan bantuan seorang rakan, kebetulan di tempat kerja rakan tersebut ada jawatan kosong yang perlu diisi dengan segera. Princess mula bekerja selepas berkahwin. Alhamdulillah... Rezeki Allah. Segala macam dugaan semasa bekerja dari seronok membawa ke tekanan. Alhamdulillah Princess boleh menghadapi segala tekanan itu. Tempat kerja yang menyeronokkan walaupun ada segelintir rakan sepejabat yang banyak kerenah. Biasalah, ragam pekerja lama mestilah nak tunjuk belang pada pekerja baru atau junior. Tapi itu semua sekejap sahaja bila Princess letak jawatan as a customer service atas kehendak suami. maaf pada Encik Bos sebab saya berhenti atas sebab ITU... Harap Encik Bos faham...

- Merupakan tahun pertama Princess dan Princess's Beloved Husband celebrate our first anniversary. Tersangat-sangat teruja untuk menyambutnya bersama Princess's beloved husband. Princess menghargai hari itu sehingga hari ini walaupun menyambutnya dengan sederhana. Memory with the beloved is the best memory ever.

-Tahun ini juga membawa kepada kesedihan, kepedihan dan kecemburuan hati Princess pada rakan-rakan Princess. Bukan semua rakan-rakan tapi hanya pada segelintir. Segelintir yang telah mendapat rezeki lebih dulu dari Princess. Rezeki yang sentiasa diingini oleh semua suami dan isteri di dunia ini setelah mereka berkahwin. iaitu rezeki cahaya mata. Bukan Princess menidakkan rezeki yang Allah beri tapi, hati wanita mana yang tidak penasaran jika melihat rakan-rakan dan saudara-mara yang lain terlebih dahulu dapat menimang cahaya mata. Sungguh perit hati ini bila mana pada tahun ini sentiasa mendengar perkhabaran ramai raka-rakan dan saudara terdekat menimang cahaya mata. Mengalir air mata ini setiap kali mendengar perkhabaran itu. Sentias bersabar. InsyaAllah selagi adanya kesabaran dihati Princess akan setia untuk bersabar.

- Pada tahun ini merupakan tahun terakhir Princess dan Princess's Beloved Husband berada di Klang. Princess sudah berpindah dari Klang ke Melaka. Alhamdulillah semuanya kuasa Allah. Ketika rumah ayah dan ibu terlalu sunyi tanpa gelak tawa kami Princess sekeluarga berpindah ke teratak bahagia ini. Alhamdulillah... Sekarang Princess dan Princess's Beloved Husband adalah penyeri bagi rumah ini.

Itulah sedikit sebanyak coretan tahun 2011 seorang Princess...

Salam tahun baru 2012...

No comments: