Thursday 1 March 2012

PERTANYAAN DARI SI CANTIK...


Assalamualaikum alls... Princess nak kongsi tentang makeup stuff yang selalu Princess gunakan dalam makeup rutin Princess.

Masa di kolej dulu Princess bukanlah seorang yang popular sangat dan bukan tergolong dalam level cantik macam sesetengah pelajar. Jadi Princess adalah student yang biasa-biasa saja dan kadang kala dianggap DIVA oleh rakan-rakan sekelas Princess. Okay mengarut disitu. Mungkin disebabkan pakaian Princess yang agak up to date dari pelajar lain. Mungkin...

Suatu hari, the most popular girl in the kolej tegur Princess. Boleh... Dia tanya Princess, Princess guna eyeliner apa? Okay... Mula-mula Princess tercengang juga sebab kenapa dia nak tanya Princess guna eyeliner apa? Sebab pada Princess mungkin dia guna makeup stuff yang lebih mahal harganya dari makeup stuff Princess. Princess ni guna barang murah saja tapi berkualiti okay.

Dia tanya sebab eyeliner yang dia gunakan tak tahan lama sebab akan bersememeh atau luntur bila tengahari atau bila berpeluh. Jadi Princess berilah jawapan dengan persoalan dari si cantik tadi.

Princess guna eyeliner jenis waterproof. Bila basah atau lembab eyeliner itu tak akan luntur. Princess suggest pada dia untuk guna jenama Elianto yang seperti Princess gunakan atau beli dari jenama Maybelline atau apa-apa jenis jenama asalkan ada perkatan kalis air atau waterproof.


Okay, ini jenama eyeliner yang selalu Princess gunakan. Dari jenama Elianto color Black. Tak mahu tukar-tukar dah. Senang guna yang ini saja. Liquid eyeliner pun ada tapi tak mahu pakai sebab kalau kita nak pergi solat, eyeliner itu luntur bila kita ambil wuduk. Jadi eyeliner pencil adalah lebih selamat. 

Teringin juga nak guna eyeliner gel seperti dibawah. Tapi takut strukturnya sama macam liquid eyeliner. Jadi mungkin lepas-lepas ini boleh cuba.


Princess tiada masalah untuk apply eyeliner pada mata. Selalunya BFF dan cousin belajar apply eyeliner pada mata dari Princess
Adalah sikit-sikit ilmu makeup ini. Mungkin entry lain Princess akan buat tutorial cara makeup atau perkenalkan makeup stuff yang lain ye. InsyaAllah dan sampai berjumpa lagi...




Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments: