Wednesday 14 March 2012

SATE DI PAGI HARI???

Assalamualaikum...

Cerita yang dah masam dah. Tapi tak lah lama sangat. Baru empat hari je kot simpan.
Okay lah. Princess nak cerita mengenai kejadian yang tak disangkakan terjadi.

Hari Jumaat lepas ayah Princess balik secara mengejut ke semenanjung atas urusan kerja. Hari ahad baru pulang ke sabah.
Jadi kami habiskan hari Sabtu dengan berjalan. Jalan lah sangat.

Pagi-pagi lagi ayah Princess ajak kami ke Muar. Katanya dah lama tak ke Muar. Jadi bersiaplah Princess dan adik Princess. (Oh, kebetulan Princess's Beloved Husband kena kerja di pagi Sabtu)
Pelik juga Princess kenapa pagi-pagi lagi ayah Princess ajak keluar. Pagi pun tak lah pagi sangat tapi dalam pukul 7.00am dah ajak keluar kan.

Bila sampai Muar ayah Princess ajak sarapan. Okay kedai macam perasan dan pernah masuk saja. Bila tengok betul-betul memang sah. Rupanya ayah Princess ajak makan SATE lah.

PAGI lagi dah makan SATE!!!

Okay tak payah nak pelik sangat. kebanyakkan kedai sarapan pagi di Muar akan ada jual sate dipagi hari ye. Itu sebenarnya sudah menjadi rutin makanan harian orang Muar untuk sarapan.

Disebabkan Princess dah biasa dengan suasana dipagi hari seperti itu jadi Princess tak lah pelik sangat. Tapi bila ada saudara mara yang datang dari JB atau KL pasti Princess atau ahli keluarga Princess ajak sarapan di Muar. Pekena sate lah apa lagi kan.

Bukan saja sate yang mereka jual tapi banyak lagi makanan lain yang mereka sediakan contohnya seperti SOTO, LONTONG dan pelbagai lagi.

Okaylah jom layan gambar yang tak berapa nak ada ini...




Adik dan ayah Princess


Sesi melahap sate.


Lihat sate kami. Itu sebenarnya kali kedua kami tambah sate.
Gila niih!!!


Semangat makan.






No comments: