Tuesday 9 April 2013

HARI-HARI YANG MEMBUATKAN HATI INI IKHLAS...

Assalamualaikum all...


2 3 hari ni Princess tersangat lah sibuk. Serius begitu sibuk sehinggakan Princess rasa penat sangat. Walaupun hanya sorang suri rumah tapi kesibukan Princess ni macam orang yang ada bisnes berjuta ringgit. Eeergh!!!

Okay... Princess teramatlah sibuk dari minggu lepas lagi. Menyiapkan tempahan bantal dari kain felt, tempahan bunga tangan dari kain felt, tempahan menjahit manik dan melawat orang sakit. Ya... Melawat orang sakit untuk 2 hari...

Hari Sabtu Princess dapat panggilan telefon dari kampung mengatakan pak cik Princess masuk hospital sebab batuk berdarah. Tapi kami tak dapat datang pada Sabtu tu sebab Princess's Beloved Husband kerja 24jam untuk hari tu. So, kami bercadang hari Ahad kami akan ke Hospital Batu Pahat untuk pergi melawat.

Tak sampai 5 minit dapat panggilan dari kampung kawan Princess's Beloved Husband kat Klang pulak call. Katanya kawan baik Princess's Beloved Husband masuk ICU sebab excident. Ya Allah sungguh menduga hati kami berdua.

Jadi, kamu decide untuk atur jadual untuk ke Batu Pahat dan Klang. Hari Sabtu kami ke Batu Pahat untuk melawat pak cik Princess. Hari Isnin pula kami akan ke Klang untuk melawat kawan baik Princess's Beloved Husband.

Jadi hari Sabtu ke Hospital Batu Pahat lah kami berdua. Kami sampai dalam area pukul 2 petang. Tapi kami tak dibenarkan masuk sebab kata petugas kat situ waktu melawat dah habis. Waktu ni memang terlalu menguji kesabaran kami. Sebab 3 kali dihalang untuk jumpa dengan pak cik sendiri. Katanya sekali lagi waktu melawat dah habis tapi masih boleh melawat kalau pergi sorang-sorang. Okay fine. Mula-mula Princess's Beloved Husband naik dulu pastu bila tiba giliran Princess tak boleh pula. 3 kali okay. Princess rasa muka Princess ni dah wanted kat hospital tu. Anggap je kau tengah jalankan tugas kau dengan ikhlas... 2 jam juga Princess tunggu untuk masuk pada waktu melawat yang seterusnya. Dan akhirnya dapat juga Princess jumpa pak cik kesayangan Princess tu. Malam tu juga kami balik ke rumah sebab esok nak ke Klang.

Hari Ahad pula, pagi-pagi lagi kami dah gerak ke Klang. Sebabnya tak nak terlepas waktu melawat pukul 12.30 tengahari. Alhamdulillah dengan izin Allah kami selamat sampai ke hospital tepat-tepat jam 12.30 tengahari. Sampai je di wad kawan Princess's Beloved Husband tu kami dapat tahu ada 3 lagi orang yang kami kenal ada dalam hospital yang sama. Mak angkat Princess tingkat 2 hospital, rakan sekerja tingkat 8, dan anak kepada incharge Princess's Beloved Husband tingkat 7. Dan kawan baik Princess's Belived Husband tingkat 5. Kami habiskan masa 3 jam lebih untuk pergi melawat kesemua mereka. Bayangkan kami turun naik tangga dan lif. Alhamdulillah asma Princess tak menyerang time tu.

Memang menduga sangat-sangat keikhlasan kami. Walau apa pun kami ikhlas melawat mereka.

Dalam pukul 3 lebih kali baru nak lunch. Dan lunch dengan sorang lagi kawan rapat Princess's Belived Husband yang sememangnya sangat rapat dengan kami berdua. Dalam pukul 4 petang kami ke GM Klang pulak. Hoyeay!!!

Shopping, shopping dan shopping!!! GM ada kat bangunan baru okay. Lagi tersusun dan teratur. Lain sangat dari GM kat bangunan lama yang berserabut. Macam biasa, pergi bukan saja-saja tapi ada misi. Nak cari stok manik yang dah nak habis!

Masa tengah cari manik dah dapat sorang kawan kat situ. Dia jahit manik untuk baju sendiri tapi Princess jahit manik untuk buat berniaga lah kan. Dia tanya kalau ada blog. Oh, dengan bangganya bagi tau nama blog Princess yang tak popular ni.

Kepada awak yang kita jumpa kat kedai manik tu. Terima kasih ya sebab sudi singgah jalan-jalan kat blog saya. Maaf sebab lupa nak tanya nama awak. Klau awak jalan-jalan kat blog saya sila tinggalkan jejak ya. Supaya boleh berkawan dengan awak lebih rapat lagi.


Okay lah all... Nanti nak update tentang manik lagi. InsyaAllah dalam masa terdekat ni.


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments: