Tuesday 14 June 2011

GOSIP.......

Bila diri ini menjadi bahan gosip & menjadi bahan bualan bagi mak cik - mak cik yang duduk kat pengkalan polis marin yang sama dengan aku.. HUHUHU.. Glamour gak aku kadang-kadang.. Hahaha.. Bayangkan. Aku tak pernah bercakap mahupun berbual dengan orang tu. Tetiba dia gosipnya aku ni nak berhenti kerja. Hello.... Mana plak datangnya cerita itu. Wait la.. Kalau aku nak berhenti kerja sekali pun bukan sekarang.

Bila cerita dengan husband aku, dia boleh gelak je.. katenya "Biasalah, radio buruk. Bila dah tak ada cerita menarik diorang ubah la skrip yang panas. Agak-agak boleh meletup satu Pengkalan." Hahahaha... Lawaklah mak cik-mak cik ni.. Nak reka cerita pun agak-agak la kan. tuan empunya badan ni masih lagi bekerja & masih lagi meneruskan kerja seharian di office.

Aku rasa diorang as a mak cik- mak cik ni sooooo jealous dangan aku sebab aku bekerja & mereka hanya duduk rumah as a housewives. Oh..Oh.. Tak baiknya aku. Dulu aku jugak pegang title housewife tu. Coming soon pun insyallah aku akan pegang lagi title housewife ni. Huhuhu... Nasib la.. Tapi bila difikir-fikirkan balik memang best jadi housewife dari bekerja. Sebab rumahtangga terurus. Suami tak terabai sangat. Rumahtangga pun berjalan dengan lancar je. Memang kalau isteri bekerja bolah bantu suami dari segi kewangan. tapi bagi aku baik duduk rumah uruskan rumatangga. Mengenai wang boleh letak ketepi, yang penting hati suami kite kena jaga.

Pesanan kepada mak cik-mak cik di pengakalan...
-Sorry, saya bukan artis-

No comments: