Wednesday 6 February 2013

APA SALAH ORANG MACAM AKU???

Ya, sejak aku kawin dan masih belum diberi rezeki seorang anak korang pandang rendah dengan aku.

Sebabnya korang kawin kendian tapi korang yang dapat anak dulu. Tu je sebabnya?

Aku bersabar dengan ujian yang Allah turunkan kat aku. Tapi dalam pada aku bersabar korang kutuk aku, korang pulau aku. Macam tu ke namanya manusia?

Bukan ke seorang manusia yang baik akan memberi semangat kepada mereka yang dalam kesusahan.

Weh, aku tak kemaruk sangat lah dengan kata-kata semangat dari kau.

Tapi sekurang-kurangnya jangan lah buat aku ni macam tak berguna!

Ya, aku marah sekarang ni. Tapi bila aku fikir balik buat apa aku nak marah dengan orang macam korang ni.

Memang ujian macam ni Allah tak bagi pada korang, tapi pernah tak korang terfikir kenapa benda ni berlaku pada mereka yang terdekat dengan korang.

Sebab Allah nak bagi korang nampak betapa besarnya ujian Allah tu dan bagi korang bersyukur dan bukannya perkecilkan orang lain.

Tak pe lah, mungkin ini bahagian kau. InsyAllah satu hari nanti Allah akan tunjukkan sebenar-benarnya bahagian aku...

Semoga Allah buka besar-besar mata korang yang buta tu...


(Maaf sebab Princess guna perkataan 'aku'. Hanya sebuah ekspresi untuk meluahkan rasa.)


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments: