Saturday 11 February 2012

ANTARA NOVEL DAN MOVIE

Sekarang ini banyak produksi filem buat cerita berdasarkan novel. Princess ini bukanlah seorang kaki novel tapi bila ada yang suggest novel yang boleh masuk kepala untuk baca okaylah kan. Ada satu novel yang pada Princess, seronok untuk dibaca kadang kala boleh mengalir air mata bila feeling lebih-lebih. Huhuhu... Boleh? Okay, novel ini Princess's Beloved Husband yang beri pada Princess. Jangan tak tahu, suatu ketika dulu Princess's Beloved Husband ini adalah pembaca novel. Sekarang ini dah kurang minat dia pada novel. Novel BICARA HATI ini dihadiahkan oleh Princess's Beloved Husband pada Princess pada awal perkenalan kami. Antara novel kesukaan kami berdua. Sekarang telah lebih 6 tahun kami bersama dan buku ini juga telah berada bersama Princess selama lebih 6 tahun juga.

Princess ini jenis cepat jemu. Sebabnya... Princess sendiri tak tahu. Bila Princess puas dengan sesuatu Princess tak akan mengulanginya semula. Contoh, Princess dah penah menonton sesuatu filem ini dipanggung wayang dan berasa puas menontonnya. Jadi bila orang lain ajak Princess untuk tonton filem itu sekali lagi, mungkin maaf sahaja Princess dapat katakan kerana Princess tak suka buat sesuatu benda sehingga 2 kali. Sekali sudah memadai jika ia memuaskan hati Princess. Tetapi jika sesuatu perkara itu perlu diperbetulkan mungkin Princess akan melakukan ia hingga puas hati. Begitu juga dengan mononton dan membaca. Seperti sekarang cerita BICARA HATI ini ada ditayangkan di stesen televisyen tapi Princess tidak pula menontonnya. Mungkin membacanya lebih memberi feel dari menontonnya. Itu pendapat Princess. Bagi yang lain mungkin berbeza pendapat, ye tak. Lain orang lain pendapat jadi buatlah keputusan sendiri dalam hidup okay.

Novel ini pula. Walaupun ia hanya sebuah novel tetapi ada cerita disebalik novel ini antara Princess dan Princess's Beloved Husband.

Biar novel ini menyimpan seribu satu kenangan sepanjang kami bersama. Ada sentimentalvalue disitu...

Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments: