Friday 10 February 2012

PRINCESS AND BEAUTY

Kebanyakkan wanita masa kini sangat-sangat mementingkan kecantikan. Itu adalah betul. Sama seperti wanita lain, Princess juga tidak ketinggalan untuk menjaga kecantikan. Kenapa? Almaklumlah, sudah bersuami. Apa yang pasti Princess menjaga kecantikan bukan untuk dipertontonkan pada orang lain tetapi pada Princess's Beloved Husband sendiri.

Hari ini Princess nak kongsi tentang masker. Biasanya dalam pemakaian masker Princess mengamalkan seminggu sekali. Dilakukan secara rutin. Biasanya Princess akan lakukannya pada setiap hari RABU. Alhamdulillah kulit Princess bukan tergolong dalam kulit yang berjerawat. Sebenarnya kulit muka Princess susah untuk didatangi jerawat. Alhamdullilah juga kulit muka Princess adalah normal dan bukannya sensitif. Walaupun bukan jenis sensitif Princess tetap menjaga kulit dengan sebaiknya.

Ini adalah masker yang selalu Princess gunakan:


Jenama SAVEE - 3D PAPER MASK SERIES
SOY - Spot Elimination
Kebaikannya dapat mencerahkan kulit, antipenuaan, meremajakan kulit, menyamarkan noda dan melembutkan kulit.

Jenama SAVEE - 3D PAPER MASK SERIES
BLACKBERRY - Super whitening
Kebaikannya adalah mengandungi antioksida yang dapat melawan penuaan, mengekalkan keremajaan kulit dan anti kedutan pada kulit.
Jenama ini Princess beli semasa Princess ke Dataran Pahlawan hari itu. Harga Princess tak berapa nak ingat. Ia sangat sesuai untuk semua jenis kulit. Branch SAVEE terdapat juga di Kajang, Ipoh, Penang, Kuantan dan juga Singapore. (Princess rujuk di bungkusan)

Selain jenama di atas Princess selalunya menggunakan :

Jenama ELIANTO - VEGE MASK SHEET
Brightening and nourishing
Ini jenama kegemaran Princess. Ia dapat melembapkan kulit dan sungguh lembut dikulit muka. Selepas menggunakannya akan terasa segar dan lembap pada kulit.
Princess juga menggunakan jenama Elianto ini untuk bawah mata yang gelap.

 Jenama ELIANTO - BRIGHTENING
Eye zone treatment patch
Princess guna ini saja untuk bawah mata Princess yang macam mata panda. Didalamnya ada 12 pasang yang digunakan sebanyak 6 kali. Juga digunakan oleh Princess seminggu sekali secara rutin.

Dan last sekali jenama yang Princess gunakan sejak 5 tahun lalu dan juga favourite Princess adalah: 

Jenama GARNIER LIGHT - LIGHTENING PEEL-OFF MASK
Ia mencerahkan kulit dan menghaluskan kulit.
Ada dua dos. Ia seperti gam dan mudah ditanggalkan apabila kering.

Mungkin masker yang Princess gunakan adalah bercampur-campur tapi ia adalah baik untuk kulit Princess. Bagi mereka-mereka yang tidak mengetahui lagi jenis kulit anda jangan amalkan cara seperti Princess. Cukuplah menggunakan satu saja jenama.

Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments: