Tuesday 14 February 2012

PEREMPUAN OH PEREMPUAN

Princes nak tanya pendapat kamu semua. Korang suka tak perempuan yang malas jaga penampilan diri? Kalau soalan itu ditanya pada Princess semestinya jawapannya adalah tak suka dan terlalu tidak menyukainya. Kenapa? Semua orang sedia maklum kaum hawa adalah kaum yang cukup-cukup menjaga penampilannya. Jadi, tolonglah jangan merosakkan tagline tu. Princess bukan apa, bukan nak tunjuk baik disini dan juga bukan nak tunjuk rajin disini tapi sememangnya Princess tak suka lihat ada perempuan yang pakaiannya selekeh. Ingat awak tu jantan ke nak selekeh-selekeh ini. Tolong lah...

Lagi satu, jangan harapkan muka cantik tapi pakaian selekeh macam orang lelaki. Kalau lelaki ini kita fahamlah, mereka ini pakai mana sempat je. Kalau kita sebagai isteri atau mak tak tegur sampai kesudah pakaian mereka macam itu. Itu lelakilah kan. Tapi kalau perempuan janganlah pakai macam tu merosakkan nama baik kaum wanita saja.

Jenis orang macam Princess ini lain. Dari Princess kecil lagi ibu dan ayah Princess ajar untuk berpakaian kemas walau kemana sahaja kita pergi. Almaklumlah ayah Princess adalah seorang polis, sebab itulah hidup Princess dan adik-adik adalah teratur. Alhamdulillah.

Selepas berkahwin nilai-nilai kekemasan dan penampilan diri ini Princess terapkan dan semai dalam diri Princess's Beloved Husband. Lelaki kan, pakai mana sempat saja. Tapi Princess akan pastikan yang baju dia pakai adalah baju yang telah berseterika sahaja. Jangan tak tahu kalau baju tak berseterika Princess sanggup suruh Princess's Beloved Husband buka balik baju tu dan guna baju yang lain yang telah berseterika. Biarlah dia nak marah atau apa janji tak sakit mata memandang.

Jadi, kepada kaum hawa diluar sana tolonglah jaga penampilan. Tak pandai berfashion pun tak apa janji baju yang dipakai nampak kemas dan teratur. Jangan sampai orang tegur "Hai kak, baju ambil dari bakul ke?" Haa... Pada Princess itulah saat paling malu sekali. Jadi ingat-ingatlah kaum hawa. Jangan sampai orang cop anda sebagai PEMALAS...

Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments: