Wednesday 8 February 2012

PRINCESS AND FAMILY

Cerita mengenai aktiviti hari itu. Hari ini baru nak buat entry. Kami keluar lepas Zuhur. Tempat yang dituju mestilah Mahkota Parade. Pusing sekejap dalam Mahkota Parade sebab Princess's Beloved Husband nak cari kasut untuk main badminton. Tapi sampai kesudah tak jumpa-jumpa juga yang berkenan dihati. Princess juga yang menghabiskan duit dengan membeli makeup stuff. Ingat tak nak shopping apa-apa, tapi bila dah ada yang berkenan dihati perlu beli juga sebab takut kempunan sendiri. Hehehe... Bila dah penat berjalan cari kasut pun tak dapat adik Princess ajak main bowling. Adik Princess kata dia nak belanja jadi kami on sajalah. Princess's Beloved Husband tak main bowling sekali, penat katanya. Jadi cuma Princess dan adik Princess saja yang main bowling.


Ini adik Princess. Menunjukkan kehebatannya konon.


Gambar Princess tak berapa nak terang. Blurrr...


Muka lapar...
Waktu ini kami pergi makan seafood. Okay Princess nak suggest satu kedai seafood dekat Melaka yang sedap selain dari Umbai. Princess dan keluarga suka makan di Kedai Ikan Bakar Serkam. Tempatnya biasa-biasa saja. Tetapi meriah dengan kedatangan manusia. Lokasi tidak terlalu susah untuk dicari. Lagipun ada papan tanda yang menunjukkan lokasinya. Disini ada dua kedai seafood. Kedai pula bersebelahan. Jadi perlu buat pemilihan yang tepat lah sebab rasa seafood kedua-dua kedai adalah berbeza. Harga memang murah. Murah sangat, jauh berbeza dengan kedai ikan bakar di Umbai. Kebanyakan penduduk dikawasan Merlimau akan suggest untuk makan di Serkam dari makan di Umbai. Princess juga akan suggest kawan-kawan yang datang dari Kuala Lumpur dan Johor Baharu untuk pergi ke Kedai Ikan Bakar Serkam.


Princess


Princess's Beloved Husband


Kami order tak banyak pun sebab kami bertiga. Bab pemilihan ikan Princess serahkan pada Princess's Beloved Husband. Dia pakar bab itu kerana dia PEMANCING TEGAR... Dah nama pemancing tegarkan jadi kalau tak kenal ikan bukanlah pemancing namanya.


Haa... Inilah nama kenyang menyandau. Dah habis makan menyandau kekenyangan. Huhuhu...

Jadi itu sajalah aktiviti Princess dan keluarga. Kepada sesiapa yang ingin bertanyakan mengenai Kedai Ikan Bakar Serkam ini boleh comment Princess. Jangan segan-segan ye...

No comments: