Sunday 3 March 2013

WAYANG LAH PULAK : ROCK OO!! RIMBA BARA KEMBALI

Sumber dari Mr. Google


Oh bergedik lagi nak bagi tahu pasal filem-filem bagai. Macam pandai sangat la dia tu... Huhuhu.


Tapi ajak Princess's Beloved Husband pergi tengok wayang. Yeay! Wayang lagi. Nasib baik cik abang tu dah bagi green light kalau tak buat-buat tidur sambil pekakkan telinga. Malas katanya oi... Tapi kali ni pujuk rayu telah mengena jerat. Lagi pun dia juga beria nak tengok filem ni.

Okay, ak nak cerita banyak. Kali ni filem ROCK OO!! RIMBA BARA KEMBALI.

Serius filem ni kelakar sangat. Tak sanggup kau nak ketawa banyak-banyak. Penat mulut ni asyik ketawa tak berenti. Dari mula sampai akhir penuh dengan lawak jenaka.

Awal cerita mengisahkan tentang Amy (Que Haidar) yang menceritakan bagaimana terseksanya hidupnya bila di keluarkan dari Rimba Bara. Tapi tak lah serius mana terseksanya tu sebab awal-awal cerita pun korang dah boleh gelak dah. Lepas tu dengan kemunculan Jo (Khir Rahman) dengan falsafah-falsafahnya yang sentiasa buat orang gelak. Azmi Black, Pekin Ibrahim, Shoffi Jikan, Saiful Apek dan ramai lagi artis menghangatkan lagi filem ni. Bertambah lagi galaknya kami ketawa.

Ada babak yang mengisahkan Amy sedang berangan dengan menyanyikan lagu Teratai Bunga Indah. Oh, pakai suara Que Haidar sendiri okay. Gila rock lah. Ahaha...

Apa yang nak dikisahkan adalah suka duka kumpulan Rimba Bara dalam meniti untuk mendapatkan kembali namanya dalam dunia rock. Walaupun ada sudut sedih dalam filem ini tapi ianya tetap kelakar.

Akhir cerita pula dipertontonkan dengan gambar-gambar dari kumpulan Rimba Bara yang sebenar.

Okay lah all. Kadang-kadang jadi 'blur' pulak nak bercerita ni. Huhu... Kalau korang nak best korang gi ar tengok sendiri. Huh boleh?


Tata korang...


Nota gila si Princess : Sorry okay kalau korang rasa review Princess ni sungguh bosan... Motif???


Published with Blogger-droid v2.0.4

2 comments:

Zana Adieyza said...

ramai yg kata cerita ni kelakar.. nak kena tgk jugak ni..

Princess Atie said...

Memang kelakar. Kak Zana Pergi la tgk dgn en. Adie akak tu. Huhuh...