Wednesday 13 July 2011

~SABAH~

RINDUnya nak pergi SABAH... Pergi untuk meghirup udara segar dan nyaman diSANA. Pergi untuk meLUPAkan segala macam MASALAH yang ada diSINI. Pergi untuk bertemu PARENT and ADIK Princess. Pergi untuk menenangkan diri Princess yang begitu SERABUT. 

Tiba-tiba teringat akan TRIP tahun lepas. Semasa IBU Princess nak pindah ke SABAH. Princess ikut sekali you. But seribu kali sayang. Princess's Beloved Husband tak ikut sebab KERJA. So pergilah Princess dengan FAMILY sahaja. It's such a beautiful TRIP Princess have in Princess LIFE.

Banyak tempat yang Princess pergi masa kat SABAH. Ayah Princess as our Tourist Guide. Kami berjalan area Bandar Kota Kinabalu, Kundasang & Gunung Kinabalu. Woohoo... Seronok sangat-sangat...

Description :

BANDAR KOTA KINABALU - Lebih kurang Kuala Lumpur Town. Cuma tak banyak bangunan pencakar langit seperti KL. Makanan yang pelbagai dan jarang ditemui di Semenanjung. Bandar KK ni sebenarnya berdekatan dengan PANTAI. Princess suka PANTAI. Siapa kate barang-barang dekat SABAH mahal? Itu semua bohong belaka. Iyanya lagi murah berbanding Semenanjung. See Princess ter'SHOPPING' banyak..

Hasil yang sempat diREMBAT for first Picture.

Terlalu sibuk memilih baju yang KONON nya Princess MUAT untuk pakai.
IBU Princess cakap "Tak payah beli dulu, tunggu kecik sikit badan tu baru beli."
Macam boleh KECIK je Princess ni... HUHU 

  Belanja sakan Princess area Bandar KK. Antara tempat yang perlu pergi untuk SHOPPING ialah :-
~ Pasar Philippine = Tempat orang menjual & membeli MUTIARA
~ Pasar Gaia @ Pasar Tamu = Tempat untuk para pelancong SHOPPING sakan untuk beli SOUVENIR.
   Kat Bandar KK ada banyak Pasar Gaia @ Pasar Tamu ni. So tak kira kat area mana pun pergi harga tetap
   sama (MURAH).

KUNDASANG - Tempat ni dekat kaki GUNUNG KINABALU. Kawasan yang sungguh SEJUK & NYAMAN. Kalau dekat Semenanjung lebih kurang macam Cameron Highland. Kalau kat Cameron Highland banyak kebun teh kan. Tapi kalau kat Kundasang banyak kebun sayur & kebun buah. Kundasang juga boleh dijadikan DESTINASI untuk HONEYMOON. Kat Kundasang pun banyak tempat-tempat yang boleh dilawati antaranya British Memorial Park. Cantik sangat tempat dia sebab atas BUKIT dan juga hiasan dalam Memorial Park ni ala-ala British & Inggeris. SO SWEET..Kalau tak percaya cuba tengok picture di bawah :-

British Memorial Park 

Princess rasa seperti PUTERI KAYANGAN
Hahaha...



GUNUNG KINABALU - Siapa tak kenal Gunung Kinabalu sila angkat tangan... Pergi BUNUH DIRI. Kalau orang Malaysia tak kenal Gunung Kinabalu harus berasa MALU ok. Semua orang sedia maklum Gunung Kinabalu adalah tempat yang paling BEST untuk mendaki dan Gunung Kinabalu juga antara GUNUNG yang tertinggi di DUNIA. Huh.. Bangga menjadi anak Malaysia. Gunung Kinabalu juga merupakan sebuah destinasi percutian yang ideal bagi sesiapa yang sukakan kedamaian. Terdapat juga resort & homestay disekitar gunung ini. Walaupun Gunung Kinabalu ini antara yang tertinggi di Dunia tetapi para pendaki tidaklah sampai mendaki beratus-ratus Kilometer dari aras laut. Hanya beberapa Kilometer sahaja nak sampai kat puncak gunung. 



Picture di pintu gerbang permulaan untuk para pendaki mendaki Gunung Kinabalu.


So sampai disini sahajalah kisah pengembaraan Princess di BUMI BAWAH BAYU, SABAH.

Check it out our GEDIK'S ala-ala MODEL photo :


Princess with Ayah


Princess's Little Adik and Bro (ABANG)

Princess's Ibu and Bro (UDA)

KONON - Memasing ala-ala MODEL






TRIP yang SWEET sangat-sangat. Mesti ajak Princess's Beloved Husband pergi for HONEYMOON...

1 comment:

Reen Tart Nenas said...

kena bw duit banyak kalau nak sabah sekali pun :)
habes shopping aje