Monday 14 October 2013

HAH???!! MUKA ANAK CINA???

Assalamualaikum all...

Dari dulu asal pergi mana-mana je mesti orang tanya.
"You ni cina ke?"

Whatttt???? Cina? Korang biar betul.

Last weekend, Princess teman Princess's Beloved Husband pergi kedai baju untuk ambil baju uniform dia. Kebetulan kedai tu milik penjahit berbangsa cina. Pastu auntie cina tu boleh pulak tanya "You cina ke? Mak sama bapa you cina ke?"
Princess pun macam, - kriik kriik kriik kriik -
Tercegang je dengar apa yang diorang tanya.

Halllooooow...
Saya ni JAWA la auntie. Mak dangan ayah saya JAWA tau. Hahaha.
Tak memasal kena panggil anak cina. Nasib baik tanya dalam bahasa melayu. Kalau dibuatnya auntie tu tanya dalam bahasa cina. Haru nak menjawabnya....
Huh... Apa kah salah aku sampai semua orang cakap rupa ini macam anak cina?
Aaaaah...

Sebelum ni memang ramai yang dah tegur.
Terutamanya Princess's Beloved Husband. Hah, korang bayangkan laki sendiri cakap muka bini dia ni macam muka anak cina. Huh...
Dulu masa awal-awal berkawan selalu Princess's Beloved Husband cakap. "Muka awak ni macam muka anak cina tau. Muka anak cina lari rumah."
Huuuuuuu... Sampai hati kekanda.... Hahaha....



Ha... Sudah terang lagi bersuluh. Muka memang muka JAWA. Hahahah....


Meh kita tengok jarak dekat pulak.



Mana datang muka anak cina pun tak tau la. Huuuh....
Muka JAWA tanpa kacukan tau.

Konpius I dengan korang ni lah...
Ha... Korang tilik lah muka Princess tu.
Kot-kot korang boleh bagi tau celah mana nya muka anak cina tu.
Kalau korang jumpa, korang bagi tau lah Princess ya...

Tata korang....

Nota Gila Si Princess : Muka cina pun muka cina lah. Janji cute. Hah!!! Perasan!!



4 comments:

ayunidati said...

Betul tu.... janji cute

Princess Atie said...

Hehe.. Malu saya...

Anonymous said...

Ni mcm ko sndri yg bajet ko chinese look.muke ko ketara jawa dow

Princess Atie said...

Jangan jadi penjenayah siber boleh!!! Memang muka aku muka JAWA sgt tp aku tak pernah bajet chinese look pun. Aku sedar diri la weh!!! Klau aku bajet chinese look aku tak kan letak muka aku sendiri dalam blog ni la weh.
Lagi satu aku nk tanya. Klau agak nak jadi penjenayah siber asal tak tunjuk rupa sebenar. Asal jadi anonymos yang anoying???