Wednesday 11 January 2012

CEMBURU KOT...

Ha... Memang ar CEMBURU kan. CEMBURU sebab tengok diorang-diorang semua PREGNANT, BERSALIN dan ADA BABY... Bila hati ini dah terdetik perasaan CEMBURU tu memang susah la nak kikis. Hati kecil ini terlalu sensitif okay... Selalu luahkan perasaan ni kat Princess's Beloved Husband. Sampai satu tahap boleh menangis tanpa henti. Tension pun boleh jadi. Bila berjumpa mesti ada yang tanya "Masih berdua lagi ke? Tak rancang nak ada anak ke?" Maunya tak nak. Orang tak waras pun boleh fikir la. Setiap pasangan yang sudah berkahwin mesti lah nak anak kan. Hati Princess ni pulak membara-bara, berkobar-kobar nak ada BABY. Princess nak juga merasa mengandung macam wanita-wanita lain. Nak juga merasa ada anak sendiri. Asyik tengok anak orang je.
Pada Princess bila seseorang wanita itu mengandung ia adalah suatu anugerah bagi mereka. Anugerah yang tidak ternilai harganya. Lagi, bila kita mengandung banyak kelebihannya yang Allah beri pada kita sebagai seorang ibu mengandung. Okay Princess nak kongsi kelebihan-kelebihan itu ye :-

(Sumber dari Mr. Facebook & Mr. Google)

1. 2 rakaat solat wanita yang hamil lebih baik daripada 80 rakaat wanita tidak hamil.

2. Wanita yang hamil mendapat pahala puasa di siang hari dan pahala ibadat pada malam hari.

3. Wanita yang bersalin mendapat pahala 70 tahun solat dan puasa setiap kesakitan 1 uratnya.

4. Sekiranya wanita meninggal dunia dalam masa 40 hari selepas bersalin, ia dikira mati syahid.

5. Mendapat 1 pahala setiap titik susu yang diberikan pada bayinya.

6. Wanita yang cukup 2 setengah tahun menyusukan anaknya, maka malaikat di langit akan mengkhabarkan berita bahawa syurga adalah wajib baginya.

7. Seorang ibu yang mengorbankan waktu tidur yang selesa untuk menjaga anaknya yang sakit akan memperolehi pahala seperti membebaskan 20 orang hamba.

ALLAHUAKBAR... Besarnya ganjaran yang Allah berikan pada ibu-ibu yang mengandung. Sebab itu lah  Princess berkobar-kobar sangat nak mengandung. Sifat keibuan tu dah melonjak-lonjak. Jika rezeki itu ada Princess lah orang yang pertama yang akan gembira dan bersyukur sangat-sangat, sebab Princess telah ke tahap yang seterusnya dalam hidup ini selepas menjadi seorang anak dan juga seorang isteri. InsyaAllah jika doa ini diperkenan oleh-Nya. Kita sebagai manusia hanya boleh merancang dan sentiasa berdoa kepada-Nya, selebihnya biarkan Allah sahaja yang susun dan rancang kerana rancangan dan susunan hidup kita hanya Dia yang maha Esa saja tahu. ALLAH Maha Mengetahui...

No comments: