Tuesday 18 December 2012

CINTA : IT'S ABOUT LOVE...

Cinta... Semua orang pernah bercinta. Betul tak? Tak kira la tua atau muda. Semua pernah merasainya...

Percaya tak yang kita dari kecil pun sentiasa berbicara mengenai sayang dan cinta.

Cuba ingat. Masa kita kecik-kecik dulu. Bila kita suka seseorang pasti kita akan kata yang kita nak kawin dengan dia.

Lagi pun selalu juga kita cakap I Love U. Of course la pada ibu bapa kitakan.

Pernah tak terfikir. Walaupun dah besar dan pandai berfikir kita juga selalu akan terfikirkan tentang cinta.

Tipulah kalau cakap tak main lah cinta-cinta ni. Nak tumpu pada pelajaran sebab exam tak lama lagi. Padahal ada seseorang yang telah mencuri tumpuan diri tu. Tapi dipendam kononnya tak nak kawan-kawan tahu yang kita suka kat orang tu sebab kita pelajar terbaik kat sekolah tu. Tak kan lah nak bercinta kot. Ha... Boleh?

Bila dah ada kerjaya pula tetap juga nak elak bercinta sebab takut bila dah bercinta tak boleh nak beri komitmen pada kerjaya dan sebaliknya takut tak boleh beri komitmen pada cinta bila terlalu sibuk dengan kerja.

Ada juga yang merasakan diri itu tak sesuai bercinta. Sebab diri tak matang atau kurang ilmu tentang bercinta.

Kalau macam tu susahlah. Nanti ramai pula yang tanya bila nak kawin. Macam mana nak kawin kan kalau jodoh pun belum ada. Ha.. Waktu tu lah terfikir yang diri tu selalu saja lari dari cinta. Dan bila dah ada yang tanya mula lah menggelabah.

Sebenarnya banyak perkara yang secara tak langsung kita akan berfikir tentang cinta walaupun seringkali menafikannya. Walau sejauh mana kita lari dari cinta tapi kita tetap akan dikejar oleh cinta itu.


Tak semestinya bercinta tu akan memusnahkan semuanya. Dan tak semestinya juga cinta tu akan menghalang apa yang kita buat. Itu semua terserah pada diri sendiri.


Cinta itu indah kalau kita sendiri pandai untuk mengaturnya. Jangan anggap cinta itu musuh tapi anggaplah ia sebahagian dari hidup kita.

Tapi apa yang pasti cinta dari Allah itu akan kekal untuk selamanya...


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments: