Friday 7 December 2012

KADANG-KADANG BENDA YANG KITA TAK SUKA TU LAH YANG ORANG NAK BUAT...

Ya...

Kadang-kadang memang rasa sakit hati dan rimas dengan orang macam ni. Apa tak nya benda yang kita tak suka nak cakap misalnya tentang itu ini, benda tu lah yang selalu diorang nak ungkitkan.

Bukan tak bersyukur kalau ada orang nak cakap dengan kita tapi perlulah ada sensetiviti dalam diri tu.

Misalnya... Adalah sesetengah orang ni kan. Bila dia tahu kita tak mengandung lagi dia boleh pula cerita tentang mengandung pulak. Tentang pengalaman mengandung lah. Bukan lah nak berhasad dengki ke apa tapi sekurang-kurangnya kau jangan ar nak cakap kuat-kuat dengan aku yang kau pernah mengandung. Nampak sangat riak kat situ dan nampak sangat kau nak perkecilkan orang lain. Walaupun kau tak babitkan nama sapa-sapa dalam cerita kau tu tapi orang macam aku ni terasalah.

Tapi tu ar... Mulut orang, bukan kita boleh selotep. Boleh tengok je mulut tu bergerak cerita tentang diri sendiri.

Orang lain yang pernah mengandung 2 3 kali tu elok je tak cite apa-apa tapi kau pulak yang lebih.

Memang ar kau teruja kau pernah mengandung. Pastu kau syorkan aku macam-macam produk untuk boleh mengandung. Kononnya suruh aku amik produk ni lah. Produk tu lah. Wah... Kau ingat laki aku cop duit. Memang ar kau kata boleh bayar 2 3 kali. Tapi jenis aku pulak tak suka hutang-hutang. Nak beli bayar terus. Senang cite.

Memang lah kita ni kena berusaha tapi kalau nak berusaha tu kena lah dalam landasan yang betul. Ni tak mula-mula kau suggest produk tu pastu cerita tentang produk tu tak habis lagi kau dah suggest produk lain. Hmmm... Memang tak lah laki aku kasi beli. Aku nak potong rambut pun laki aku tak bagi ni kan pula nak beli benda bukan-bukan. Memang tak ar.

Hmm... Kadang-kadang aku kesian pulak dengan kau. Tak pe lah. Memang tu kot cara hidup kau. Aku doakan kau cepat tersedar ya...


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments: